top of page

REGULAMIN

Regulamin Centrum Zdrowia Psychicznego HALT

§1. Postanowienia Ogólne

1. Regulamin określa zasady Centrum Zdrowia Psychiczneho HALT (dalej „Ośrodek”) oraz obowiązki pacjentów.

2. Przestrzeganie regulaminu jest warunkiem uczestnictwa w terapii prowadzonej przez Ośrodek.

3. Wszyscy pacjenci zobowiązani są do traktowania siebie nawzajem z szacunkiem oraz do przestrzegania zasad współżycia społecznego.

 

§2. Zasady przyjęcia do Ośrodka

 

1. Do Ośrodka przyjmowane są osoby pełnoletnie lub małoletnie za zgodą opiekuna prawnego, które:

o Wyraziły zgodę na uczestnictwo w terapii.

o - Zostały zakwalifikowane na podstawie diagnozy specjalisty.

2. Przyjęcie do Ośrodka wymaga podpisania umowy o świadczenie usług terapeutycznych oraz akceptacji niniejszego regulaminu.

3. Pacjenci zobowiązani są do dostarczenia aktualnych dokumentów medycznych i zaświadczeń wymaganych przy przyjęciu.

 

§3. Prawa pacjentów

 

1. Prawo do szacunku, godnego traktowania i zachowania poufności dotyczącej przebiegu terapii.

2. Prawo do informacji o metodach terapii i przebiegu leczenia.

3. Prawo do kontaktu z rodziną i osobami bliskimi, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Ośrodek.

4. Prawo do zgłaszania skarg i uwag dotyczących warunków pobytu i jakości terapii.

5. Prawo do rezygnacji z terapii, z zastrzeżeniem skutków określonych w umowie.

 

§4. Zasady funkcjonowania w Ośrodku

 

1. Pacjenci zobowiązani są do przestrzegania ciszy nocnej w godzinach 22:00–6:00.

2. Odwiedziny są możliwe w określonych godzinach, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Ośrodek.

3. Zabronione jest:

o Wnoszenie alkoholu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych.

o Wykorzystywanie przemocy fizycznej lub słownej wobec innych osób.

o Opuszczanie Ośrodka bez zgody personelu.

 

§5. Zasady Pobytu w Ośrodku

1. Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania ustalonego harmonogramu dnia, uczestniczenia w sesjach terapeutycznych, warsztatach i zajęciach grupowych.

2. Wszyscy pacjenci są zobowiązani do:

o Utrzymywania czystości w swoich pokojach i przestrzeniach wspólnych.

o Punktualnego stawiania się na zajęciach.

o Przestrzegania zasad bezpieczeństwa i zachowania spokoju na terenie Ośrodka.

§6. Aktywne Uczestnictwo w Terapii

1. Pacjenci są zobowiązani do aktywnego udziału w zajęciach grupowych, indywidualnych sesjach terapeutycznych oraz warsztatach.

2. Brak zaangażowania w terapię, np. nieobecność na zajęciach lub bierna postawa, może skutkować interwencją terapeutyczną.

3. Powtarzające się naruszenia zasad uczestnictwa mogą prowadzić do przerwania terapii w Ośrodku.

§7. Zakaz Łamania Abstynencji

1. Pacjenci zobowiązani są do całkowitego powstrzymania się od spożywania alkoholu, substancji psychoaktywnych i innych używek przez cały czas trwania terapii.

2. W przypadku złamania abstynencji pacjent zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym terapeutę.

3. O naruszeniu abstynencji decyduje indywidualny plan działań ustalony z terapeutą.

§8. Zakaz Nawiązywania Relacji Romantycznych i Seksualnych

1. Zabrania się nawiązywania i konsumowania relacji romantycznych lub seksualnych pomiędzy pacjentami podczas pobytu w Ośrodku.

2. Relacje o charakterze romantycznym lub seksualnym są niezgodne z zasadami terapii i mogą zaburzać proces zdrowienia innych uczestników.

3. W przypadku złamania tej zasady terapeuta prowadzący dokona analizy sytuacji i zadecyduje o dalszym uczestnictwie w terapii.

§9. Zakaz Przemocy

1. Na terenie Ośrodka obowiązuje bezwzględny zakaz stosowania przemocy fizycznej i psychicznej wobec innych pacjentów oraz personelu.

2. Przemoc obejmuje m.in.:

o Obrażanie słowne, groźby, wyzwiska.

o Użycie siły fizycznej wobec innych.

o Intencjonalne działanie na szkodę emocjonalną lub psychologiczną innej osoby.

3. Każdy przypadek przemocy będzie zgłaszany odpowiednim organom oraz skutkował wykluczeniem

§10. Konsekwencje Naruszenia Regulaminu

1. Naruszenie postanowień regulaminu może skutkować:

o Udzieleniem upomnienia przez terapeutę prowadzącego.

o Zastosowaniem dodatkowych działań naprawczych w ramach terapii.

o Wydaleniem i zakończeniem terapii w Ośrodku.

2. Decyzja o wykluczeniu z terapii jest podejmowana przez kierownika ośrodka w porozumieniu z kadrą ośrodka.

 

§ 11. Rezygnacja i rozwiązanie umowy

1. Klient ma prawo do rezygnacji z usług, składając pisemne oświadczenie.

2. W przypadku rezygnacji Klienta z terapii Ośrodek może:

a. Zweryfikować zasadność proporcjonalnego zwrotu opłaty za niewykorzystane usługi, jednak nie więcej niż 70%.

b. Pobrać opłatę w wysokości 100% za odwołanie sesji indywidualnej na mniej niż 48h przed jej rozpoczęciem.

3. Ośrodek ma prawo do rozwiązania umowy w przypadku:

a. Nieprzestrzegania przez Klienta zasad terapii,

b. Naruszenia zasad niniejszego regulaminu, bez zwrotu wniesionej opłaty.

 

§12. Ochrona Prywatności i Poufności

1. Wszystkie informacje udostępniane przez pacjentów w trakcie terapii są poufne i chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Pacjenci zobowiązani są do zachowania dyskrecji w odniesieniu do informacji o innych uczestnikach terapii.

 

§13. Postanowienia Końcowe

1. Pacjenci zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem przed rozpoczęciem terapii oraz do podpisania oświadczenia o jego akceptacji.

2. Regulamin może być modyfikowany przez kierownictwo Ośrodka.

3. Wszelkie sytuacje nieobjęte regulaminem będą rozpatrywane indywidualnie przez kadrę Ośrodka

REGULAMIN PŁATNOŚCI
Centrum Zdrowia Psychicznego HALT

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania płatności za usługi oferowane przez Centrum Zdrowia Psychicznego HALT (dalej: „HALT”) za pośrednictwem strony internetowej www.halt.pl.

  2. Zakup usługi oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

  3. Wszystkie ceny prezentowane na stronie są cenami brutto (zawierają podatek VAT, o ile obowiązuje).

§ 2. Formy płatności

  1. Płatności za usługi można dokonać za pomocą:
    a) karty płatniczej;
    b) przelewu elektronicznego (pay-by-link);
    c) BLIK;
    d) innych metod płatności online obsługiwanych przez operatora płatności.

  2. Płatność realizowana jest wyłącznie z góry, w wysokości 100 % wartości wybranej usługi.

§ 3. Potwierdzenie zakupu i faktury

  1. Po zaksięgowaniu płatności Klient otrzymuje elektroniczne potwierdzenie zakupu.

  2. Aby otrzymać fakturę VAT, Klient powinien przesłać prośbę wraz z danymi do faktury na adres kontakt@halt.pl.

§ 4. Odwoływanie wizyt i sesji indywidualnych

  1. Wizytę indywidualną lub sesję terapeutyczną można bezpłatnie odwołać bądź przełożyć najpóźniej 48 godzin przed planowanym terminem.

  2. W przypadku przekroczenia powyższego terminu lub nieobecności, opłata nie podlega zwrotowi.

  3. Powyższa zasada nie dotyczy programów: terapia 4-tygodniowa, terapia 6-tygodniowa oraz turnus RESET – dla tych usług obowiązują odrębne warunki.

§ 5. Konsultacje kwalifikacyjne do terapii

  1. Konsultacja kwalifikacyjna do terapii 4- lub 6-tygodniowej jest płatna i kosztuje 200 zł.

  2. W przypadku podjęcia decyzji o udziale w terapii, kwota za konsultację zostaje odliczona od ceny wybranego programu terapeutycznego.

  3. Konsultację można odwołać lub przełożyć najpóźniej 48 godzin przed terminem; po tym czasie opłata nie podlega zwrotowi.

§ 6. Rezygnacja z udziału w turnusie RESET i warsztatach

  1. Rezerwacja miejsca na turnusie RESET wymaga wpłaty bezzwrotnej opłaty rezerwacyjnej w wysokości 500 zł.

  2. W przypadku rezygnacji co najmniej 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem turnusu całość wniesionej opłaty zostaje zwrócona.

  3. Rezygnacja w terminie krótszym niż 7 dni skutkuje brakiem zwrotu opłaty rezerwacyjnej.

  4. W odniesieniu do warsztatów organizowanych przez HALT rezygnacja jest możliwa najpóźniej 5 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia.

  5. Rezygnacja z warsztatów w terminie krótszym niż 5 dni kalendarzowych skutkuje brakiem zwrotu opłaty.

§ 7. Oferty promocyjne

  1. Oferty promocyjne, zniżki i vouchery podlegają odrębnym regulaminom określającym szczegółowe warunki skorzystania z promocji.

§ 8. Postanowienia końcowe

  1. HALT zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.

  2. Zmiany wchodzą w życie z chwilą opublikowania ich na stronie www.halt.pl.

  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.

© Centrum Zdrowia Psychicznego HALT

bottom of page